listopad
30. 11.
ČJ - učebnice str. 68 dole: Napiš o jednom zvířátku ze zoo (děti si mohou vybrat i zvíře, které v zoo na předchozí straně není, ale neměla by to být kočka, pes, kráva apod.). Kdo chce, může vyhledat a zapsat (na papír) i další informace o daném zvířeti. :-)
29. 11.
Zkuste si od dětí nechat vyprávět o žížalách a vermikompostéru. :-) Dnes jsme měli písmenka Z a Ž - proto jsme se seznámili s žížalami, které ve škole máme. :-)
28. 11.
OMLOUVÁM SE, ZAPOMNĚLA JSEM ÚKOL ZAPSAT. JE TEDY DO KONCE TÝDNE DOBROVOLNÝ - učebnice str. 63, odpovědět alespoň na dvě otázky. :-)
27.11. úkol až na ČTVRTEK 30. 11.
ČJ - červené desky - pracovní list (oboustranný) ČERVENÁ KARKULKA
24. 11.
DÚ - ČJ - zápis do deníčku i s datem zážitku. Chápu, že program přes víkend je často velmi nabitý, a tak ve výjimečných případech stačí deníček dopsat do úterý. Nicméně byla bych ráda, kdyby se to nestalo úplně pravidlem. S deníčky v hodinách pracujeme, a tak je třeba, aby bylo s čím pracovat. :-) Děkuji za pochopení.
Kromě deníčku platí procvičování čtení/psaní. V prosinci proběhne "Pasování na čtenáře", kdy každé z dětí dostane knihu. Nakoupila jsem dětem knížky vhodné pro genetickou metodu čtení, tedy knihy s hůlkovým písmem. Nemám pro všechny tu samou knihu, a tak doufám, že se trefím tak, aby každý dostal knihu, kterou ještě nemá. Blíží se Ježíšek, a tak raději vypíši tituly, které jsem objednala, abyste nenakoupili všechny domů. :-)
Koza Líza a její kamarádi; Alena Peisertová
Pohádkový svět; Eva Horáková
Do pohádky se zvířátky; Eva Horáková
Bajky; Oldřich Syrovátka
Zvířátka; Eva Horáková
V zoo není žádná nuda; Eva Horáková
23. 11.
Dnes jsem sice dětem úkol nezadala, nicméně stále platí, že pokud úkol není, je třeba trénovat cca 15-30 minut denně čtení, či opakovat probraná písmenka, psát krátké věty a slova. :-)
21. 11.
DÚ - červené desky - pracovní list - pouze druhá strana!!! - pohádky
DOBROVOLNÝ DÚ - Kdo nestihl ve škole, může vymyslet další trasu, kterou se Bára z učebnice dostane k bazénu a zapsat ji na řádky na str. 56. Kdo už to zvládl ve škole, může ještě zapsat i na papír, aby nebyl ochuzen o možnost získání jedničky. :-)
16. 11.
Prvně se chci omluvit, včera (středa) jsem zapomněla přidat DÚ z ČJ. Měla jsem celé odpoledne konzultace a prostě se mi to vytratilo z hlavy. Na druhou stranu moc chválím děti, které i přesto na úkol nezapomněly. Bylo jich 15, což je, myslím si úspěch. :-)
ÚKOLY NA VÍKEND:
NOVĚ: Víkendovníček/prázdninovníček - každý dostal deníček, do kterého bude za úkol přes každý víkend či prázdniny zapsat vždy minimálně jeden zážitek. Děti už píší docela pěkné věty, mohou psát i za pomoci obrázků např. DNES JSME BYLI U (obrázek babičky). K zážitku by měl být i obrázek, pokud děti pouze píší. Pomozte dětem zapsat datum např. SOBOTA 18. 11. 2017.
Deníček může být doplněn i nalepenými vstupenkami z výletů apod. :-) Děti za vedení deníčku dostanou každý měsíc známku a v hodinách s ním budeme pracovat. Budu ráda, když deníček bude vždy do pondělí zapsaný, ve výjimečných případech do úterý (pokud budete mít náročný víkend). Nerada bych ale, aby to bylo pravidlem.
PRV - zelené desky- dú (již ze středy) na pracovním listu KAŽDÝ JSME JINÝ - dole u smajlíků zapsat a do čtverce dokreslit, co udělá radost mamince, tatínkovi, sourozenci nebo třeba domácímu mazlíčkovi. :-)
JINAK STÁLE PLATÍ TRÉNINK HLASITÉHO ČTENÍ, ČI TVARY PÍSMEN A ČÍSLIC. :-)
9. 11. úkol na pátek 10. 11.
ČJ - červené desky - pracovní list, přečíst text a na linky k obrázkům správně přiřadit jména dětí
NA VÍKEND:
Již dnes všichni dostali do euro obalu (sebe)HODNOTÍCÍ LIST ZA 1. ČTVRTLETÍ. Přinesou ho tedy až po víkendu, aby na to měli všichni dostatek času.
Děti vyplňují pouze první sloupeček ve všech řádcích. Dva jsme již společně udělali ve škole, aby všichni věděli, jak na to. Přečtěte dětem každý řádek a povídejte si s nimi o jejich pokrocích. Potom Vás moc prosím o Vaše hodnocení, stačí také smajlíkem. Klidně vynechte některé části tabulky pocity či přípravu, tam asi ne vše dokážete posoudit. :-) Se vzkazem pro mě dětem také můžete pomoci. Vzkaz se může týkat čehokoliv. Pokud by někomu místo na listu nestačilo, budeme o hodnocení mluvit na konzultacích. :-)
8. 11. úkol na čtvrtek 9. 11.
ČJ - učebnice str. 47 - znovu si přečíst text (nebo alespoň 3 věty) s splnit úkol dole - nakreslit pavouka do okénka a napsat o něm alespoň jednu větu
7.11. úkol na středu 8. 11.
ČJ - červené desky - pracovní list (celý) - Pes Pluto
6. 11. úkol na úterý 7. 11.
ČJ - červené desky - pracovní list; v doplňovačce jsou už i slova s písmenem P, které budeme probírat právě v úterý, pokud děti písmeno znají (jen dvě trvdily, že ne), mohou slova s P doplnit, pokud ho neovládají, mohou slova vynechat, nebo jim poraďte. Děkuji. :-)
3. 11. úkol na pondělí
ČJ - učebnice str. 42 dokončit stránku
Někteří ve škole nestihli samostatnou práci - JE TO TAK?, prosím o dodělání, nechte děti, ať vše zkusí přečíst i napsat samostatně. Cvičení, kde mají psát a kreslit jsme si vysvětlovali také, u obrázku děti píší, u slov naopak kreslí. Trénujte čtení na předchozích stránkách, případně můžete dokončit cvičení, která jsme buď nědělali, nebo vynechali.
V matematice trénujte psaní číslic 1, 2, 3 a můžete dětem dávat úlohy typu - jsou 3 větší než 4, nebo, co je větší: 4 nebo 5? Zatím jsme ale dělali pouze znaménko "větší než" a "rovná se".
1. 11. úkol na pondělí
Do pondělí prosím všechny, aby si přinesli do školy malé zrcátko. Děkuji.