říjen
1. 11. úkol na pátek 3. 11.
Všechny děti prosím, aby si do školy přinesly malé zrcátko. Děkuji.
25. 10. na prázdniny
Přes prázdniny nedávám dětem úkol, aby si odpočinuly. Nicméně stále platí neustálé opakování čtení/psaní již naučených písmen a slov. Můžete využít červené desky, učebnici, internet ale i vlastní fantazii. :-) Děkuji a přeji vám pěkné podzimní dny.
Dobrovolným úkolem je zkusit si vést prázdninový "deníček" pomocí obrázků z každého dne. Kdo dokáže, může k obrázku napsat i jednu nebo dvě věty (třeba i s pomocí rodičů).
23. 10. úkol na středu 25. 10.
Prosím, stále platí na úterý 24. 10. časopisy, dnes je víc jak polovina dětí neměla.
PRV - zelené desky - pracovní list Zelenina cv. 3 + na středu donést mini ochutnávku nějaké zeleniny (ať oblíbené či ne příliš běžné :-)). Pokud by měl někdo vyložené zákaz jíst nějakou konkrétní zeleninu, prosím, ozvěte se. Děkuji.
20. 10. úkol na pondělí 23. 10.
ČJ - červené desky - pracovní list zaměřený na čtení a psaní (pozor, oboustranný); dále můžete trénovat samohlásky + písmena/hlásky M, T, J, N
Dále jsem dětem říkala, že si v pondělí mají donést do školy dva časopisy/noviny, ze kterých budeme vystřihovat písmena, takže volte časopis, u kterého dětem rozstříhání nebude vadit. :-) Děkuji.
18. 10. úkol na pátek 20. 10.
ČJ - uč. Začínáme číst a psát str. 35 cvičení ANO - NE - Přečti otázku a podle obrázku odpověz slovem ANO, nebo NE. První otázku jsme udělali společně, aby děti věděly, jak na to. Trénujte s dětmi hlasité čtení otázek se správnou intonací na konci otázky (lehce zvednout hlas, ne příliš). Trénujte stále mimozemšťanské hláskování slov (např. z předchozího úkolu, ale i jiná.) Na víkend děti dostanou čtecí a psací úkol. :-)
Ve čtvrtek jdeme na výlet do lesa - Putování za mravenci.
13. 10. úkol na pondělí 16. 10.
ČJ - červené desky - pracovní list - čtení, psaní, kreslení - pozor na hlasité čtení děti nejdříve slovo vyhláskují a poté řeknou celé znovu P-E-S /pes/... V úkolu je písmeno J, které budeme podrobně probírat až v pondělí, nicméně si myslím, že ho většina dětí pozná.
10. 10. úkol na 11. 10. (středa)
ČJ - uč Začínáme číst a psát str. 28 - poslední dva řádky; děti mají za úkol napsat o někom z rodiny (maminka, tatínek, sourozenec, babička, dědeček, pes, kočka...), co má a co umí - jméno zapíšeme červenou pastelkou pouze jako první písmeno jména (např. J (Jitka) MÁ vařečku (obrázek vařečky). J (Jitka) UMÍ vařit (obrázek vařečky a hrnce).
Děti by slova MÁ a UMÍ měly již přečíst a umět samostatně napsat. Stejně tak můžete s dětmi trénovat všechny samohlásky (krátké i dlouhé) a písmena M, T, které již máme probrané.
9. 10.
Dnes jsme s dětmi pozorovali listnaté stromy. Proto je jejich úkolem během týdne nosit nejrůznější listy, plody a další části listnatých stromů. Ne keřů. Stačí opravdu jeden, dva listy + plod. :-)
6. 10. úkol přes VÍKEND, odevzdat v pondělí 9. 10.
ČJ - Začínáme číst a psát str. 26
POZOR: Zadání ČTI a PIŠ - prosím jen, abyste s dětmi zatím nečetli Ě, jde jen o to, že děti budou vědět, že existuje nějaké E s háčkem. Čtění Ě je složitější, proto dětem stačí říct, že se ho číst naučíme později. Spojování karet s písmeny jako I-Í, A-Á, U-Ú-Ů.
Kdo nestihl něco na str. 24 - 25, prosím dokončit také. Děti pracovaly na úkolu samostatně, a tak byla jejich rychlost různá.
3. 10. úkol na ČTVRTEK 5. 10.
V červených deskách - pracovní list - samohlásky (krátké i dlouhé - procvičování čtení), pomozte dětem přečíst zadání a poté jim vyhláskujte slova v úloze č. 3. :-)
Ve středu slavíme ve škole SVÁTEK ZVÍŘAT, děti mohou přijít ve zvířecím kostýmu. S sebou stačí mít penál, sváču a pití. :-) Také prosím, aby děti měly i oblečení na ven, ne jen kostým.